сеп 14, 2011
admin
Коментарите са изключени

ЗДРАВЕ И САМОЧУВСТВИЕ С GALERIA! (Фото-дневник)

15 дами за една седмица в Тревненския Балкан, на ръба между лятото и есента. Организирахме интересна програма с умерено и стимулиращо натоварване, нов начин на живот, който роди и нови приятелства. Какво всъщност се случи?

ДЕН 1

Всяка, абсолютно всяка сутрин започвахме с йога-гимнастика – прословутия Поздрав на Слънцето. Събирахме се в 8 ч. за загрявка и точно в 8:15, когато Слънцето се показваше, ние го посрещахме с усмихнати лица. Продължавахме с упражнения в същия дух още 40 мин.  Денят винаги завършваше с интересни тематични вечери, на които обсъждахме всичко – от системи за тренировки, механизми на ползотворно физическо усилие и правилното хранене до вяра и религия.

ДЕН 2

Тренирахме Body Pump всеки ден – предобедно и следобедно. Този път обаче не беше като в Galeria Fitenss&Spa – цялата група заедно, а бяхме разделени индивидуално. Всеки си имаше „работно място”, на което натоварваше различни мускулни групи. Така се въртяхме около час и половина. Беше доста натоварващо.

ДЕН 3

Направихме шестчасов поход до Боженци. Пътеките бяха много приятни и красиви. Селото-резерват е място с калдъръмени улици и запазена архитектурата от Възраждането – чардаци, покриви от каменни плочи, дърворезби на таваните.

Видяхме базилика Пророк Илия с камбанария – строго забранено строителство през робството. В долната част на църковния двор разгледахме килийното училище. Боженци е зелено село, навсякъде има поддържани цветя въпреки, населението му – не повече от 30 души.

След завръщането ни в базата практикувахме стречинг, който е задължителен след продължителни походи и натоварени крака. Предпазва от мускулна треска, защото опъваш определена мускулна група в продължение на минута.

ДЕН 4

Разгледахме Трявна. Калинчевата къща е шедьовър на възрожденската архитектура. През 2007 г. се е провел конкурс, след който втория етаж е преобразени от резбари.

Всеки е направил чудеса. Първият етаж е галерия. В тематичната вечер по-късно се включи Розмари Де Мео, която ни запозна със старото българско благославяне – наричане, доста непозната материя и интелигентна провокация за нас.

ДЕН 5

Вече трети ден се отбиваме в ателието на Роси и Вальо Скендерови – скулптури, които изработват бижута от стъкло и керамика.

Показаха ни технологичния процес, разказаха ни историята на семейството си и ни оставиха да поработим с тях. Предоставиха ни глинени и стъклени заготовки в различни цветове, с които композирахме сами бижута. Задържахме ги като красиви спомени.

Днес – 1 септември – е селскостопанската Нова Година и започва сеитба. Розмари ни показа ритуал за благополучие и плодородие – правене на „мълчана вода”. Мистично!

ДЕН 6

Поход до хижа Българка и природната забележителност Виканата скала, от която няколко месеца преди смъртта си Иван Вазов се е възхищавал на дивната старопланинска природа и омайващата панорамна гледка. Преходът беше къс, но тежък.

После, разбира се – пак стречинг.

Вечерта имахме среща с отец Неделчо – интересен човек, с който си говорихме за нехайството на българската църква и вярата в Бог и Христос, която впрочем не е свързана само с ритуали.

ДЕН 7

Отново интересен поход – до връх Кръстец и храм-параклиса Свети Иван Рилски-Чудотворец.

Той е малък и работи без някой да го обслужва. Наблизо има царски кладенец от времето на асеневци, работещ и днес. Запазени са много римски пътища. Тук е била митницата между княжество България и Източна Румелия. Вечерта заслужено се отпуснахме в дискотека в Трявна, преди да отпътуваме. Ангажирахме времето си постоянно и нямахме време да мислим за дребните, градски неща, които ни тормозят всеки ден. Благодаря Galeria!

Comments are closed.

За нас

Блогът на GALERIA Fitness & Spa е създаден през юли 2011. В него се забавляваме да споделяме всякаква информация около здравословния ни център. Публикуваме и съвети, новини, коментари, които ще ти помогнат да живееш по-смислено и щастливо.